X

درمان ترک شکم بعد از زایمان با دستگاه و روش خانگی

09128012630 کارشناس فروش
درمان ترک شکم بعد از زایمان

بررسی علل به وجود آمدن ترک های پوستی شکم، سینه و ران در دوران بارداری و بعد از آن به همراه روش های درمان با دستگاه لیزر و روش خانگی

دستگاه لاغری کویتیشن
دستگاه لاغری کویتیشن

به وجود آمدن ترک‌های پوستی در دوران بارداری و بعد از زایمان یکی از شایع‌ترین انواع ترک‌های پوستی است که معمولاً به شکل خط‌هایی با رنگ صورتی، قرمز و مایل به بنفش یا سفید رنگ بر روی بخش‌هایی از شکم، سینه، ران یا ساق پاها به وجود می‌آید. بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که ترک‌های بارداری مختص به دوران بارداری است و بعد از گذشتن این دوره از بین می‌رود. واقعیت این است که معمولا در بسیاری از موارد ترک‌های بارداری بعد از اتمام بارداری نیز از بین نمی‌روند و باقی می‌مانند. ترک‌های بارداری ظاهر ناخوشایندی به بدن می دهند. روش‌های زیادی برای پیشگیری از ترک‌های ناشی از زایمان و رفع آن وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این روش‌ها و مزایا و معایب آن ها بپردازیم. جدید ترین روش رفع ترک های بارداری استفاده از دستگاه کویتیشن (آر اف) است.

علت اصلی ایجاد ترک‌های پوستی در دوران بارداری افزایش ناگهانی وزن بدن و کشیده شدن پوست است که باعث ایجاد ترک و خطوط روی برخی از نقاط بدن مانند شکم، سینه و ران ها می‌شود. این موضوع یک امر کاملاً طبیعی است و برای بسیاری از خانم‌های باردار پیش می‌آید. همانطور که گفتیم درمان‌های متنوعی برای پیشگیری و از بین بردن ترک‌های ناشی از بارداری وجود دارد و می‌توان خطوط ناشی از بارداری را از بین برد. موضوعی که وجود دارد این است که ممکن است پوست‌های مختلف با روش‌های مختلف پاسخ بگیرند.

ترک‌های ناشی از بارداری معمولاً از ماه ششم استریا بارداری در نواحی شکم، ران‌ها یا سینه به وجود می‌آید اما ممکن است در خانم‌های مختلف متفاوت باشد. در بعضی از خانم‌ها نیز ترک‌های شکم بعد از بارداری به وجود می‌آید.

علت به وجود آمدن ترک شکم بعد از زایمان چیست؟

دلیل به وجود آمدن ترک شکم در دوران بارداری آسیب دیدن بافت کلاژن درم و تغییرات هورمونی و افزایش وزن است که باعث می‌شود لایه میانی پوست کشیده شود و فیبرهای کلاژن پاره شوند.

بعد از این تغییرات رگ‌های نازک خونی زیر پوست از میان شکاف‌های فیبر کلاژن با رنگ بنفش دیده می‌شوند و بعد از گذشت مدتی رگ‌ها بهبود پیدا می‌کنند اما خطوط ناشی از آنها به رنگ سفید تغییر رنگ می‌دهند. اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن ترک‌های ناشی از بارداری این است که در دوران بارداری با سرعت زیادی رشد می‌کند و سلول‌های پوستی مجبورند با سرعت بسیار زیادی تکثیر شوند تا سطح پوست کشیده شود و اگر این ترک‌ها را درمان نکنید تا آخر عمر بر روی بدنتان باقی می‌ماند.

چه افرادی دچار ترک‌های پوستی بعد از بارداری می‌شوند؟

در بعضی از خانم‌ها تغییرات فیزیکی بدن و خطوط شکم بعد از بارداری بیشتر نمایان می‌شود. معمولا این اتفاق برای افرادی که پوست خشک و حساسی دارند می افتد. معمولاً افرادی که پوست چرب دارند ر در معرض آسیب ترک‌های پوستی ناشی از بارداری قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از علل ترک‌های پوستی دوران بارداری و بعد از بارداری عوامل ژنتیکی و رنگ پوست است.  به طور کلی شرایط بدن در افراد مختلف در دوران بارداری یکسان نیست و تغییرات ایجاد شده در بدن متفاوت است. به طور کلی مراقبت‌ها و درمان ترک‌های ناشی از بارداری در دوران بارداری و بعد از آن بسیار مهم است که رعایت آنها می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

روش های مختلف رفع ترک شکم بعد از زایمان

روش‌های درمان ترک شکم بعد از بارداری شامل روش‌های خانگی رفع ترک شکم بعد از زایمان، روش‌های پزشکی درمان استریای بارداری و کرم‌های مناسب برای رفع ترک شکم بعد از بارداری است. روش‌های خانگی رفع ترک شکم بعد از زایمان شامل خوردن آب فراوان در دوران بارداری و بعد از آن، درمان ترک شکم با روغن کرچک، پیشگیری از ترک شکم با استفاده از عسل، استفاده از روغن زیتون، استفاده از آلوئه ورا، استفاده از ویتامین E، سفیده ی تخم مرغ، ورزش و ... است.

روش‌های پزشکی درمان ترک‌های پوست شکم بعد از بارداری شامل از بین بردن ترک شکم با لیزر، رفع ترک شکم توسط لایه برداری شیمیایی، جراحی و روش کربوکس تراپی است. البته بعضی از روش‌های پزشکی مانند لایه بردارهای شیمیایی عوارضی هم دارند.

روش دیگر رفع ترک‌های حاملگی استفاده از کرم رفع ترک رینوزیت است که در روزهای بعد از زایمان باید از آن استفاده کرد. استفاده از این کرم در روزهای بعد از زایمان می‌تواند کشیدگی پوست شکم را تا میزان زیادی کاهش دهد.

درمان ترک شکم بعد از زایمان با دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف با استفاده از امواج رادیویی  می‌تواند روی سطح پوست تاثیر بگذارد. درمان ترک‌های پوست شکم ناشی از بارداری با دستگاه آر اف کویتیشن یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود. دستگاه آر اف به سرعت بر روی پوست تاثیر می‌گذارد و تنها در طی چند جلسه می‌توانید اثر آن را حس کنید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید